Pharmapromo Kft.

huen

Fogalmak

Spam

Elektronikus formában, legtöbbször email-ben küldött, nagy mennyiségű hirdetés, amelyet a felhasználó hozzájárulása nélkül kap. A spam fölöslegesen foglalja a felhasználó tárhelyét, emellett törlése időigényes. A spamek akár milliós nagyságrendben is kiküldhetők, általában megtévesztő címűek. Veszélyt is jelenhetnek, hiszen előfordul, hogy a kiküldők célja a felhasználó személyes adatainak, banki azonosítóinak megismerése.

URL

Egy weboldal címe, azaz URL azonosítója az adott oldal erőforrásainak, azaz szöveges, képi, egyéb tartalmának szabványszerű címe. Az URL az „Uniform Resource Locator” elnevezés rövidítése.

UV (unique visitor, egyedi látogató)

A webforgalom mérésének egy viszonylag egyszerű adata, amely azt mutatja meg, mennyien látták összesen az oldalunkat. Gyakorlatilag a weboldalt felkereső egyedileg megkülönböztethető (például IP címük alapján) látogatók száma. Ha valaki rendszeresen felkeresi ugyanazon oldalt ugyanazon számítógépről, bármennyiszer is látogatja meg, egy egyedi látogatónak számít.

Visit

A visit a látogatók különálló látogatásainak a száma, függetlenül attól, hogy hány oldalt néztek meg. A látogatás méréséhez definiálni kellett, hogy mitől számít új látogatásnak egy belépés az oldalunkra. Az elfogadott elv szerint, ha a látogatónk elhagyja az oldalunkat, és azt követően több mint 30 perccel később tér vissza, az már új látogatás. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó kattintgat az oldalunkon, megnéz több mindent, és nem hagyja el azt, akkor akár órákat is eltölthet ott, az akkor is egy látogatásnak minősül.

Visszafordulás (bounce rate)

A Bounce Rate azt hivatott mutatni, hogy milyen arányú a “lepattanó” látogatók száma, azon userek aránya, akiknél a ki- és belépő oldal azonos, tehát nem tekintettek meg több lapot a portálon. Ez azt is jelenti, ha egy látogató 10 percig olvas, és utána egyetlen linkre sem kattint a lapon, hanem bezárja az ablakot vagy a vissza a gombra nyom, akkor ő visszaforduló látogatónak számít.

Web 2.0

A webkettő kifejezés azokat a webes szolgáltatásokat foglalja magába, amelyek középpontjában közösségek állnak, közösen zajlik a tartalom létrehozása, illetve a felhasználók megoszthatják az érdekesnek talált tartalmakat. A web 2.0 esetében nem beszélhetünk a klasszikus szolgáltató, illetve felhasználó szerepek elkülönüléséről. A webkettes szolgáltatók csak a rendszer keretét adják, a tartalmat a felhasználók hozzák létre, illetve töltik fel. A webkettes alkalmazások nagyobb hangsúlyt fektetnek az interaktivitásra, középpontjukban a tartalmak felhasználók közötti megosztása, véleményezése áll.

Wikik

Szabadon terjeszthető, szerkeszthető ismerettárak, amelyek a wiki rendszer felhasználásával működnek. Egyszerűen kezelhető online adatbázisok, melyeket felhasználók hozhatnak létre. Az új tartalmak hozzáadása, a bejegyzések változtatása is szabadon elvégezhető.